Lectric pokazał XPress. Z takim rowerem elektrycznym podróż po mieście to przyjemność

Dziś typów rowerów jest tak dużo, że podczas wybierania tego najlepszego można się po prostu pogubić. Firma Lectric stawia jednak sprawę jasno ze swoim nowym elektrycznym rowerem XPress.
Lectric pokazał XPress. Z takim rowerem elektrycznym podróż po mieście to przyjemność

Elektryczny rower XPress firmy Lectric ma być ideałem dla miejskich dojeżdżających

Lectric przedstawiła swój najnowszy rower elektryczny XPress, który jest skierowany zwłaszcza dla rowerzystów operujących głównie w terenie zurbanizowanym. Mowa o osobach, które poszukują nowego e-bike do podbijania miejskich ulic zwłaszcza przy regularnych dojazdach do pracy. Stąd określenie go mianem “pełnowymiarowego roweru elektrycznego do dojazdów do pracy”. Oznacza tyle, że w przeciwieństwie do składanych rowerów elektrycznych lub modeli kompaktowych, a więc innych e-bike o takim przeznaczeniu, takie rowery mają większe ramy i obręcze, które zapewniają bardziej tradycyjne wrażenia z jazdy i mogą oferować lepszą stabilność i komfort na dłuższych dystansach.

Czytaj też: 290 km na jednym ładowaniu. Z tym rowerem elektrycznym przejedziesz pół Polski

Elektryczny rower XPress jest wyposażony w odporne na przebicia opony miejskie o szerokości 2,1 cala, niestandardowy widelec amortyzujący dla komfortowej jazdy w miejskim terenie, tylny bagażnik, wielki reflektor, 7-biegowy system przerzutki tylnej, metalowe błotniki oraz hydrauliczne hamulce z 180-mm tarczami. Na kierownicy znalazł się z kolei kolorowy wyświetlacz LCD o klasie ochrony IP65, który nie tylko dostarcza niezbędnych informacji, ale również zapewnia dostęp do portu ładowania USB. Kupujący muszą z kolei podjąć dwie decyzje – jaka rama i jaki system napędowy będzie dla nich idealny.

Czytaj też: Najlżejszy elektryczny rower z bambusa ma odmienić twoje codzienne życie

Chętni na XPress mogą wybrać między silnikiem o mocy 500 watów lub 750 watów w zależności od ich potrzeb związanych z mocą i zasięgiem. Ten pierwszy wariant jest wyposażony w akumulator 499,2 Wh, oferujący zasięg do 72,4 km na jednym ładowaniu, podczas gdy mocniejszy model ma już 672-Wh akumulator o zasięgu do 96,6 km. Różnica drzemie też w rozwijanym momencie obrotowym, bo ten wynosi odpowiednio 55 i 85 Nm.

Czytaj też: Zapomnij o tradycyjnych rowerach górskich. Z tym eMTB wejdziesz na nowy poziom

Oba modele XPress są wyposażone w czujnik momentu obrotowego i autorską technologię Lectric PWR+, która ma zapewniać płynną i responsywną jazdę. Mogą z kolei osiągnąć wspomaganą prędkość maksymalną na poziomie 45 km/h, a więc znacznie powyżej limitu 25 km/h panującego w Polsce. XPress jest też dostępny zarówno z ramą step-through, jak i step-over, co odpowiada różnym preferencjom co do łatwości wsiadania i stylu jazdy.